Napisz do SM Zapytaj burmistrza
Wirtualny spacer Fotogaleria - Miasto i Gmina krotoszyn
Kamera na żywo Mapa gminy
Projekty unijne Pogoda dla Krotoszyna
Krotoszyński Rower Miejski Trasy rowerowe w Krotoszynie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
bannerOZE2017.jpg
baner200_sms.jpg
baner200_newsletter.jpg
baner200_youtube.jpg
bilety-kok-krotoszyn-pl-200.jpg
baner200_projekty_unijne.jpg
baner200_sprawdz_dowod.jpg
baner200_600lat_info.jpg
Księga Gości www.eko7.krotoszyn.pl
Naziemna TV cyfrowa Trasy rowerowe w Krotoszynie
Miasto monitorowane Działki na sprzedaż
Licznik odwiedzin od 09.04.1998
38413553
Portal
grafika
Zapytaj burmistrza 2017-2018

 

Serdecznie zachęcam wszystkich mieszkańców gminy Krotoszyn do skorzystania z możliwości komunikacji ze mną za pomocą internetu. Z przyjemnością odpowiem na wszystkie Państwa pytania. Serdecznie dziękuję.
 
Burmistrz Krotoszyna
Franciszek Marszałek
 
 
REGULAMIN:
 
1. Zadając pytanie, Użytkownik akceptuje Regulamin.
2. Pytanie proszę przesłać za pomocą formularza kontaktowego (dostępny poniżej pod napisem "Komentarze"), podając pseudonim lub imię i treść pytania. Natępnie tekst należy zatwierdzić poprzez "Dodaj komentarz".
3. Użytkownik wyraża zgodę na publikację imienia oraz treści pytania na stronie internetowej www.krotoszyn.pl
4. Pytanie powinno być precyzyjne, w formie 1-2 zdań.
5. Pytania są publikowane w wersji nadesłanej, z zachowaniem oryginalnej pisowni.
6. Odpowiedź odnosi się wyłącznie do pytania i jest udzielana w zakresie kompetencji służbowych burmistrza i zadań gminy.
Uwaga! Nie publikujemy uwag ani komentarzy dotyczących funkcjonowania urzędów, które nie podlegają władzy burmistrza, jak np. urząd pracy, starostwo, policja, służba zdrowia itp.
Rubryka ma służyć dobrej komunikacji burmistrza z mieszkańcami w sprawach związanych z zadaniami naszej gminy.
 
7. Odpowiedź na zadane pytanie jest publikowana na tej stronie lub jeśli internauta sobie tego nie życzy, wysyłana na podany przez niego e-mail.
8. Termin udzielenia odpowiedzi jest uzależniony od liczby napływających pytań oraz stopnia ich skomplikowania.
9. Zabronione jest używanie wulgaryzmów, przesyłanie tekstów zawierających groźby lub obraźliwe wypowiedzi o konkretnych osobach (rubryka jest moderowana).
10. W przypadku złamania powyższych zakazów pytanie nie będzie publikowane, a odpowiedź na nie nie będzie udzielona.
11. Nie będą udzielane odpowiedzi na pytania często powtarzane. Proszę przejrzeć poprzednie wypowiedzi, ponieważ wielu Użytkowników porusza w swoich pytaniach te same tematy.

12. Zastrzeżenia mieszkańców dotyczące porządku na posesjach prywatnych innych osób prosimy przekazywać do Straży Miejskiej, bowiem nie publikujemy uwag z danymi osobowymi lub adresowymi. Niemniej każda taka uwaga, również nie opublikowana, jest przekazywana do SM.  

* * *

Ważne dla usprawnienie komunikacji: Jeśli pytanie ma dotyczyć poruszonego już w tym dziale tematu i chcemy dodać do niego swoje nowe pytanie, prosimy poprzedzić wpis kliknięciem na słowo Odpowiedz przy danym zagadnieniu. Kontynuowanie w ten sposób dyskusji ułatwi przeglądanie działu pod kątem poruszanych tematów. 
 
 
 

ikona daty05-09-2017, 00:37 ikona autoraaa
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Kontakt
Komentarze (120)
ikona daty 2017-11-17 19:00 ikona autora kroto87
witam serdecznie, panie burmistrzu czy to prawda że nie chce pan udostępnić do publicznej wiadomości oraz senatorowi rp dokumentacji która powinna być dostępna publicznie odnośnie hali sportowej i csir wodnik? dlaczego?
ikona daty 2017-11-23 11:40 ikona autora franciszek marszałek
witam pana, od kilku miesięcy prowadzę korespondencję z biurem senatora pana mikołajczyka. osobiście oraz pisemnie zapraszałem wielokrotnie pana senatora do urzędu miejskiego, aby szczegółowo omówić temat, który go interesuje. udzieliłem pisemnej odpowiedzi na zadanie pytania i przesłałem dokumenty. ostatnia prośba pana senatora dotyczy wszelkich dokumentów związanych z budową hali. tych dokumentów jest ogrom i dlatego jeszcze raz zaprosiłem pana senatora do urzędu miejskiego. pozdrawiam
ikona daty 2017-11-15 07:53 ikona autora pracownik mahle
już kiedys ponawilo sie na stronie krotoszyna o spotkaniu zarzadu mahle na temat inwestycji itp i padlo stwierdzenie ze pracownik mahle nie zarabia mniej jak 4000 zl. pomyslalem że pewnie wliczony jest zarząd a teraz czytam kolejny artykuł i jest napisane ze nie uwzględnia to pracownikow biurowych. czy pan burmistrz ma jakies podstawy by temu wierzyć i zamieszczać to na stronie miasta? jestem pracownikiem mahle już od kilku lat i moje oraz kolegow wynagrodzenie jest na poziomie 1900-2200 zl na rękę co daje ponad 2700 brutto czyli nie jest to 4000 zl. ludzie uciekają z mahle i wolą dojeżdżać gdzies dalej bo wiecej zarobią. jak tak dalej bedzie to w krotoszynie, a tym bardziej w mahle nikt nie zostanie, albo przyjda pracownicy zagraniczni choc teraz mahle ich nie chce. potrzeba konkurencji dla mahle, jakiejs firmy która też bedzie chciala zatrudnic duża ilosc osób, wtedy zacznie sie walka o pracownika i godne życie
ikona daty 2017-11-15 15:11 ikona autora franciszek marszałek
witam pana. taka średnia wysokość płacy została podana na oficjalnej konferencji prasowej mahle polska. pozdrawiam
ikona daty 2017-11-12 20:46 ikona autora marek87
w którym roku powstanie łącznik ul. przemysłowej z mahle . jak wiadomo korki na ostrowskiej są spore.. z góry dziękuje za odpowiedź
ikona daty 2017-11-15 13:17 ikona autora franciszek marszałek
witam pana. droga jest w zarządzie powiatu krotoszyńskiego, decyzję o realizacji inwestycji i jej terminie podejmą rada i zarząd powiatu krotoszyńskiego. obecnie wykonywana jest dokumentacja. pozdrawiam
ikona daty 2017-11-12 17:54 ikona autora astronom
panie burmistrzu czy wieża na krotoszyńskim ratuszu zostanie zmodernizowana ??? w tym stanie co jest obecnie szpeci nasz rynek coś z tym trzeba zrobić .....
ikona daty 2017-11-21 14:53 ikona autora franciszek marszałek
witam pana. w ramach rewitalizacji centrum krotoszyna (protokół zakończenia 3.09.2014r.) wykonano m.in. remont budynku i wieży ratusza. niezbędne prace remontowe wieży ratuszowej wykonano na podstawie ekspertyzy. aktualnie wieża jest w dobrym stanie technicznym i nie planujemy jej modernizacji. pozdrawiam
ikona daty 2017-11-09 22:37 ikona autora krotoszynianin
witam, podobne pytanie w sprawie nawierzchni w centrum już było. otóż na ulicy kaliskiej (bliżej rynku) brakuje co najmniej trzech kostek w nawierzchni ulicy. ostatnio jedna leżała na środku ulicy, co powoduje duże niebezpieczeństwo, gdyż tą drogą jeżdżą też rowerzyści i mogą się o nią wywrócić na rowerze. pozdrawiam, liczę na szybkie opublikowanie i szybką odpowiedź.
ikona daty 2017-11-21 14:54 ikona autora franciszek marszałek
witam pana. sprawa została przekazana wykonawcy prac, który wykona naprawę w ramach gwarancji. pozdrawiam
ikona daty 2017-11-06 16:01 ikona autora kristoferbercik
dziś jadąc do sklepu z komputerem do wyczyszczenia podeszłym do parkomatu i chciałem zakupić bilet na 15 min. wrzuciłem 50gr a tam nic się nie drukuje. okazało się że trzeba 1zł na 30 min. w sklepie spędziłem 5 min. chciałbym aby ktoś poruszył sprawę parkomatów w krotoszynie oraz stawek za parkowanie które są w tym mieście za wysokie.
ikona daty 2017-11-10 14:42 ikona autora franciszek marszałek
witam pana. propozycja 15-minutowego parkowania była omawiana w kwietniu br. przy aktualizacji uchwały dotyczącej strefy płatnego parkowania. jednakże ze względu na obawy, że 15-minutowy limit byłby często przekraczany, co wiązałoby się to z koniecznością zwiększenia kontroli czasu postoju i zwiększenia liczby kar dla kierowców, nie ujęto tej propozycji w podejmowanej uchwale. pozdrawiam
ikona daty 2017-11-05 12:43 ikona autora użytkownik drogi
witam. proszę o podanie informacji który z pracowników tutejszego urzędu ma w zakresie swoich obowiązków sprawdzanie stanu dróg gminnych w terenie w okresie gwarancyjnym po wykonaniu inwestycji. co jaki czas odbywa się taka kontrola i jaki jest telefon kontaktowy do tego urzędnika.pozdrawiam.
ikona daty 2017-11-15 12:35 ikona autora franciszek marszałek
witam pana. utrzymaniem bieżącym dróg gminnych, w tym kontrolą ich stanu technicznego, zajmuje się wydział gospodarki komunalnej ochrony Środowiska i rolnictwa. przeglądy dokonywane są doraźnie, w przypadku zgłoszenia usterki, oraz planowo, przed upływem terminów rękojmi i gwarancji. zgłoszenia usterek można dokonać telefonicznie pod numerem 62 725 42 01 lub mailowo na adres um@krotoszyn.pl pozdrawiam
ikona daty 2017-11-03 20:51 ikona autora jeden
witam.proszę o udzielenie odpowiedzi dlaczego droga do kobierna w trakcie wykonywania scieżki rowerowej została tak przekształcona ze nie przypomina to drogi tylko pas startowy.na odcinku położonym w lesie nie ma żadnego, a było oznakowania poziomego które wyznacza środek jezdni a tym samym ułatwia i nie stwarza zagrożenia dla kierowców .te odcinki nawierzchni ktore zostały położone tylko wprowadzają w błąd i nie ma możliwości określenia przez kierującego środka jezdni.ta impreza która została przygotowana i połączona z otwarciem scieżki rowerowej przypomina szewca który chodzi w podartych butach, jest to sciema gdzie w tym są potencjalni użytkownicy drogi . czy tam już nie będą jeżdzić samochody lub czy to będzie droga jednokierunkowa.
ikona daty 2017-11-10 14:46 ikona autora franciszek marszałek
witam pana. droga, o której pan pisze, jest zarządzana przez starostę krotoszyńskiego, dlatego to spostrzeżenie przekażę do powiatowego zarządu dróg w krotoszynie. pozdrawiam
ikona daty 2017-11-02 20:44 ikona autora zwirowa
szanowny panie .my mieszkańcu ul żwirowej nadal nie zgadzamy się z zaplanowaną budową 400 metrowej autostrady.dziwi nas upór władz miasta.ta droga ma być dla nas a nie pana kampanią wyborczą.sprawa zamierzamy zainteresować media ogólnokrajowe i pokazać jak w krotoszynie władza słucha swoich wyborców.
ikona daty 2017-11-10 14:38 ikona autora franciszek marszałek
witam panią. sprawa ww. drogi była już wielokrotnie omawiana na spotkaniach z mieszkańcami i wyjaśniana w pismach, więcej już się nie da powiedzieć. gdybym chciał, aby była to moja kampania, zrobilibyśmy drogę węższą, żeby usatysfakcjonować osoby niezadowolone. jednak czy zależy nam tylko na tymczasowym zadowoleniu, czy na dobrze planowanym rozwoju całego miasta? pozdrawiam
ikona daty 2017-10-27 07:38 ikona autora kristoferbercik
witam. czy istnieje możliwość założenia na alejach progów zwalniajacych. oraz zmniejszeniu terenów zielonych a zwiększeniu miejsc parkingowych. oraz obniżeniu kwoty za bilet miesięczny na parking dla mieszkańców. dla porównania w ostrowie bilet na miesiąc jest prawie trzy razy tańszy niż w krotoszynie.
ikona daty 2017-11-02 20:41 ikona autora franciszek marszałek
witam pana. 17 października 2017 roku w urzędzie miejskim w krotoszynie miało miejsce uroczyste podpisanie umów na projekty finansowane ze środków wielkopolskiego regionalnego programu operacyjnego 2014+ w formie preferencyjnej pożyczki jessica2, w tym m.in. na przebudowę całego pasa drogowego al. powstańców wielkopolskich w krotoszynie. w oparciu o dokumentację gmina planuje wykonanie dwóch jednokierunkowych jezdni rozdzielonych pasażem rekreacyjnym. ponadto zaprojektowano ciąg pieszy, ścieżkę rowerową, zwiększoną ilość miejsc postojowych oraz wyniesione skrzyżowania ograniczające prędkość pojazdów. realizacja ww. inwestycji jest zaplanowana na rok 2018. jeśli chodzi opłaty abonamentowe dla mieszkańców, to informuję, że wachlarz uprawnionych do takich opłat został rozszerzony o osoby z czasowym zameldowaniem przy ulicy objętej strefą płatnego parkowania. w konsekwencji znacznie wzrosła liczba osób, które mogą w ten sposób opłacać postój. zachęcam do zakupu rocznego abonamentu, w którym koszt miesięcznej odpłatności, w przeliczeniu, wyniesie ok. 33,33 zł. z uwagi na małą rotację parkujących pojazdów oraz zapotrzebowanie na miejsca postojowe nie przewidujemy zmiany ww stawek opłat za postój w strefie parkowania. pozdrawiam
ikona daty 2017-10-27 07:31 ikona autora kristoferbercik
witam. czy zamiast brać kredyt na rewitalizację miasta. nie lepiej byłoby postawić za te pieniądze domy i bloki by po ich młodym ludziom. takie mieszkania i domy można by wynajmować młodym mieszkańcom krotoszyna z opcją dojścia do własności. wielu nie stać na zakup własnych lub brakuje im na wkład własny przy kredycie. proszę o jak najszybszą odpowiedź.
ikona daty 2017-11-10 07:19 ikona autora anna
nie zgadzam się aby za publiczne pieniądze budować mieszkania dla młodych. gmina nie jest wstanie wybudować mieszkań dla wszystkich, zatem dostaliby je tylko wybrani, a nie da się przyjąć sprawiedliwych kryteriów przydziału tych mieszkań. uważam, że gdyby były wolne pieniądze, to należy przeznaczyć je wyłącznie na cele publiczne, czyli takie z których może skorzystać każdy. w tym wypadku popieram rewitalizację! a tak w ogóle mieszkania socjalne powinny być przydzielane wyłącznie czasowo, a nie dożywotnio i jeszcze z "dziedziczeniem".
ikona daty 2017-11-08 09:44 ikona autora franciszek marszałek
witam pana. bardzo korzystnie oprocentowana pożyczka na rewitalizację miasta- ok. 0,6% w skali roku – jest przeznaczona jest na odnawianie obszarów zdegradowanych i nie można jej przeznaczyć na budowę domów i bloków. jessica2 była jedyną dostępną formą dofinansowania rewitalizacji, nie było możliwości uzyskania na ten cel dotacji. pozdrawiam
ikona daty 2017-10-26 23:48 ikona autora obserwator
witam panie burmistrzu.nie wiem do kogo należy ulica konstytucji ale myślę że należałoby usunąć nieaktualne znaki drogowe informujące o zmianie ruchu drogowego na tejże ulicy od dnia 14 sierpnia 2017. mamy koniec października.
ikona daty 2017-11-02 20:44 ikona autora franciszek marszałek
witam pana. ulica konstytucji 3 maja w krotoszynie jest drogą powiatową, dlatego przekazałem pana uwagę do zarządcy. pozdrawiam
ikona daty 2017-10-25 22:41 ikona autora mieszkanka krotoszyna
witam panie burmistrzu. przez 27 lat pracowałam w budynku przy ulicy kobierskiej 7 i jak patrzę teraz na podwórze i obejście mojego dawnego miejsca pracy serce mi pęka z żalu. to bo zawsze zadbane obejście. a teraz chwasty o wysokość 2 m.
ikona daty 2017-11-08 09:42 ikona autora franciszek marszałek
witam panią. gmina nabyła nieruchomość w drodze darowizny od starostwa powiatowego w krotoszynie. obecnie jesteśmy na etapie opracowania dokumentacji na dzienny dom pobytu seniorów, który będzie prowadzony przez miejsko-gminny ośrodek pomocy społecznej w krotoszynie. roboty budowlane planujemy rozpocząć w 2018 r., w zależności od możliwości finansowych gminy i pozyskanych środków zewnętrznych. pozdrawiam
ikona daty 2017-10-25 22:33 ikona autora niepis
panie burmistrzu.czy w gminie krotoszyn jest jedna szkoła sp8 w której są tak zdolni i zaangażowani nauczyciele że taka duża ilość z okazji dni edukacji z tej szkoły jest wyróżniona na łączną liczbę wyróżnionych 25.z wymienionej szkoły wyróżniono 8 osób a z innych symbolicznie lub wcale. co o takim fakcie decydowało.
ikona daty 2017-11-02 20:45 ikona autora franciszek marszałek
witam pana. jako pracodawca rozumiem, że nagradzanie oprócz radości, jaką wyzwala wśród wyróżnionych, zawsze niesie swego rodzaju wątpliwości - czy faktycznie zostali należycie docenieni i zauważeni wszyscy, którzy powinni być dostrzeżeni. odnosząc się do kwestii wskazanej w pytaniu, pragnę wyjaśnić, że wśród siedmiu nagrodzonych nauczycieli szkoły podstawowej nr 8 z oddziałami dwujęzycznymi w krotoszynie, trzech zostało nagrodzonych za osiągnięcia jakie zdobyli w pracy z uczniami, będąc nauczycielami gimnazjum nr 4 z oddziałami dwujęzycznymi w krotoszynie. bowiem jak wiadomo, w związku z reformą ustroju szkolnego wspomniane gimnazjum włączone zostało do szkoły podstawowej nr 8 i od 1 września br. wszyscy nauczyciele w nim zatrudnieni stali się pracownikami szkoły podstawowej nr 8 z oddziałami dwujęzycznymi w krotoszynie. sądzę, że odpowiedź wyczerpuje treść pytania. pozdrawiam
ikona daty 2017-10-25 14:10 ikona autora mieszkaniec zamkowej
dzień dobry panie burmistrzu, moje pytanie brzmi jak wygląda sytuacja skrzyżowania ul. zamkowa, kołłątaja oraz wyjazd z um krotoszyn - moje ostatnie pytanie zostało skasowane ostatnio - ale z tego co widać tak dba pan o bezpieczeństwo naszej młodzieży, dzieci oraz ich rodziców. proszę o odpowiedź ponieważ to skrzyżowanie jest niebezpieczne dla pieszych.
ikona daty 2017-11-02 20:47 ikona autora franciszek marszałek
witam pana. na podobne pytanie odpowiadałem odpowiadałem we wrześniu 2016 roku. nadal podtrzymuję swoje zdanie, że najprostszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem byłaby zmiana organizacji ruchu, polegająca na ustawieniu w pasie drogi gminnej – ulicy zamkowej, przed skrzyżowaniem z ulicą kołłątaja, znaku drogowego c-2 „nakaz jazdy w prawo za znakiem”, co bezsprzecznie poprawiłoby bezpieczeństwo i płynność ruchu. jednakże taka zmiana uniemożliwi wówczas wyjazd z zamkowej w kierunku zdun oraz wjazd na teren urzędu miejskiego. dodatkowo należy podkreślić, że zgodnie z art. 25 ustawy o drogach publicznych (dz. u. z 2016 r., poz. 1440 ze zm.) utrzymanie i ewentualna przebudowa przedmiotowego skrzyżowania należy do zarządcy drogi krajowej, tj. generalnej dyrekcji dróg krajowych i autostrad oddział w poznaniu. jednocześnie informuję, że po wybudowaniu parkingu przy ul. kołłątaja 5 w krotoszynie zmieniała się organizacja ruchu na terenie tut. urzędu. na teren urzędu można wjechać od strony ulicy zamkowej oraz pomiędzy budynkami a i b urzędu. natomiast wyjazd odbywa się jedynie pomiędzy budynkami nr a i b, co w znacznym stopniu zminimalizowało utrudnienia w ruchu kołowym w obrębie omawianego skrzyżowania. pozdrawiam
First page
1
Last page