Przedsiębiorco!
W gminie Krotoszyn możesz otrzymać zwolnienie w podatku od nieruchomości na okres 5 lat, jeśli...
- wybudowałeś nowy lub rozbudowałeś istniejący obiekt przeznaczony na działalność gospodarczą i nastąpiło zwiększenie powierzchni użytkowej przeznaczonej na działalność,
- oraz jeśli jesteś właścicielem i twoja pomoc de minimis nie przekracza kwoty 300.000 Euro w okresie minionych trzech lat.
W ostatnich pięciu latach z tej formy wsparcia finansowego skorzystało wielu lokalnych przedsiębiorców. Łączna kwota zwolnień za ten okres to ponad 2,7 mln zł!
Co trzeba zrobić, żeby otrzymać zwolnienie w podatku od nieruchomości?
1. Złóż deklarację podatkową, którą pobierzesz ze strony internetowej; https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/formularze/.
W tym miejscu kilka praktycznych wyjaśnień:
- jeśli jesteś osobą prawną wypełniasz deklarację na podatek od nieruchomości DN-1 (jest forma interaktywna lub formularz do wydruku) dołączając do tego załącznik ZDN-2 wskazujący przedmioty zwolnione z opodatkowania oraz załącznik ZDN-1 - wskazując wszystkie przedmioty, które podlegają opodatkowaniu (załączniki tylko w wersji do wydruku);
- jeśli jesteś osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą to wypełniasz informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych IN-1 (jest forma interaktywna lub formularz do wydruku) dołączając do tego załącznik ZIN-2 wskazujący przedmioty zwolnione z opodatkowania oraz załącznik ZIN-1 - wskazując wszystkie przedmioty, które podlegają opodatkowaniu (załączniki tylko w wersji do wydruku);
2. Przedstaw dokumentację techniczną nowo wybudowanych lub rozbudowanych obiektów budowlanych, a mianowicie decyzję pozwalającą na wybudowanie nowego obiektu, dokument potwierdzający powierzchnię użytkową powstałego obiektu oraz pozwolenie na użytkowanie powstałego obiektu;
3. Przedstaw zaświadczenia o pomocy de minimis, jaką otrzymałeś w ciągu minionych trzech lat, a jeśli nie otrzymałeś takiej pomocy to napisz oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w tym okresie;
4. Wypełnij informację, o której mowa w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. z 2024 roku, poz. 40), druk znajdziesz pod adresem: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20240000040/O/D20240040.pdf (załącznik nr 1 (tylko do wydruku)).
Uwaga! Jeśli już otrzymałeś zwolnienie w podatku od nieruchomości to do 15 maja każdego roku podatkowego musisz złożyć dokumenty określone w § 4 uchwały VIII/64/2024 z dnia 31 października 2024 r. Są to tzw. czynności monitorowania udzielonej pomocy de minimis, które wynikają z ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Uwaga! Jeśli te czynności sprawiają trudności to po prostu przyjdź do Urzędu Miejskiego w Krotoszynie, jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 (pokój 43 lub 44). Zapytania można kierować pod numerami telefonu 62 722 74 30; 62 722 74 84 lub 62 722 74 50.
Przedsiębiorco! Jeśli twoja działalność gospodarcza polega na wynajmie obiektów budowlanych, tych nowo powstałych lub rozbudowanych, to zgodnie z § 2 ust.4 uchwały VIII/64/2024 z dnia 31 października 2024 r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis - zwolnienie to nie ma zastosowania.