Europejski Tydzień Kodowania to społeczna inicjatywa, która w tym roku trwała… 2 tygodnie. Szkoła w Roszkach przyłączyła się do tego programu „ścigając się” z pozostałymi placówkami w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. To świetna okazja, by zacząć zabawę z grami logicznymi, prostą grafiką komputerową, czy robotyką.
7-18 października ROSZKODERZY, bo tak nazywają się nasi młodzi programiści, rozpoczęli naukę z kodowaniem. Jednym z działań była zabawa z robotem Edison. Uczniowie, wykorzystując EdScratch’a programowali robota, który wykonywał polecenia dzieci. Warto podkreślić, że program pozwala samodzielnie nauczyć się trudnych kodów, w oparciu o system ikon, znacznie ułatwiających uczniom orientację w ich funkcjonowaniu.
W ramach zajęć w szkole zostały wykorzystane umiejętności programowania w Scratchu. Z pomocą tego programu uczniowie tworzyli skrypty umożliwiające ruch robota, co wykorzystali do rysowania figur geometrycznych czy bardziej skomplikowanych rozet. Dzięki dużej funkcjonalności robota z zaciekawieniem odkrywali jego dodatkowe funkcje, chociażby sterowanie czujnikami światła lub tworzenie muzyki.
Podczas CodeWeek-u uczniowie uczyli się kodować informacje, wykorzystując kod binarny (0-1), tworząc barwne obrazki lub szyfrując wiadomości. Pozostali bawili się w detektywów i odszyfrowywali ukryte pod liczbami dane.
Dla najmłodszych wyzwaniem okazała się planszowa gra karciana Cody Roby polegająca na przewidywaniu ruchów.
Takie działania niewątpliwie pobudzają wyobraźnię uczniów oraz rozwijają logiczne myślenie.
Postaramy się, aby zajęcia takie w naszej szkole trwały cały rok.
Tekst i zdjęcia:
SP w Roszkach
Więcej:
#CodeWeek2019 cz.1
#CodeWeek2019 cz.2
#CodeWeek2019 cz.3
#CodeWeek2019 cz.4
Film:
https://www.youtube.com/watch?v=1EI85r1Tk4s&feature=youtu.be