Urząd Miejski w Krotoszynie informuje, że od 12 lutego 2020 roku rozpoczyna się akcja roznoszenia decyzji wymiarowych w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego na rok 2020 na terenie miasta Krotoszyna.
Natomiast na terenie gminy decyzje podatkowe będą roznoszone przez sołtysów danej wsi.
Zgodnie z art. 144 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Ordynacja podatkowa organ podatkowy doręcza pisma: - za pokwitowaniem, za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku – Prawo pocztowe, pracowników urzędu obsługującego ten organ (czyli Pracowników Urzędu Miejskiego w Krotoszynie), funkcjonariuszy celnych lub upoważnionych pracowników innego organu podatkowego lub przez organy lub osoby uprawnione na podstawie odrębnych przepisów.
Decyzje doręczane będą od poniedziałku do soboty w godzinach od 10.00 do 20.00. W dni powszednie doręczanie korespondencji przez urzędnika odbywać się będzie po godzinach jego pracy.
Doręczyciele – pracownicy Urzędu - nie pobierają żadnych kwot pieniężnych, mają jedynie dostarczyć przesyłkę.
Każdy z pracowników będzie posiadał przy sobie identyfikator, który na żądanie Podatnika zobowiązany jest okazać.
Pytania lub wątpliwości można kierować bezpośrednio do osób doręczających decyzje, którzy udzielą odpowiedzi lub przekażą zapytanie do osób merytorycznie zajmujących się tematyką podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego.
Osoby odbierające decyzje proszone są o składanie czytelnych podpisów na potwierdzeniu odbioru.
Urzędnik może zostawić przesyłkę u sąsiada, jeśli ten przedłoży pisemne upoważnienie adresata przesyłki, pozwalające sąsiadowi na odbiór decyzji podatkowej.
Akcja potrwa do 24 lutego 2020 roku włącznie.
Zastępca Skarbnika
Wioleta Kaźmierczak