Powiat Krotoszyński przy udziale Gmin: Kobylin, Koźmin Wielkopolski, Krotoszyn, Rozdrażew, Sulmierzyce, Zduny oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska oraz Gospodarki Wodnej w Poznaniu zaprasza do składania wniosków na odbiór wyrobów zawierających azbest na rok 2024.
Wnioski można uzyskać w urzędach gmin, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Krotoszynie (Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, Bud. Nr 3, pokój nr 20) oraz w Biuletynach Informacji Publicznej na stronach internetowych tych urzędów.
Do wniosku o udział w Programie należy załączyć:
- dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nieruchomością lub pisemną zgodę właściciela nieruchomości do udziału w Programie w przypadku umowy najmu, dzierżawy bądź innej umowy.
- Klauzulę informacyjna RODO. (Załącznik nr 2 do Regulaminu),
- Oświadczenie potwierdzające, że wyroby zawierające azbest nie pochodzą z budynków związanych z działalnością rolniczą bądź gospodarczą (załącznik nr 3 do Regulaminu) – w przypadku, gdy wnioskodawcą jest rolnik lub osoba prowadząca działalność gospodarczą, a wyroby zawierające azbest nie pochodzą z budynków z nią związaną,
- Oświadczenie potwierdzające, że na dzień złożenia wniosku wyroby zawierające azbest przeznaczone do usunięcia są zdemontowane z dachu (załącznik nr 4 do Regulaminu),
- Oświadczenie o pomocy de minimis (załącznik nr 6 do Regulaminu) – w przypadku, gdy wnioskodawcą jest rolnik,
- Zgodę współwłaścicieli/współużytkowników wieczystych na realizację zadania,
- Pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika wraz z opłatą skarbową jeśli wymagana.
Szczegółowe informacje dotyczące ogólnych zasad zawarte są w Regulaminie, stanowiącym załącznik do Uchwały Zarządu Powiatu Krotoszyńskiego Nr 568/22 z dnia 8 lutego 2022 roku.
Program pokrywa 100% kosztów związanych z usunięciem wyrobów zawierających azbest (odbiór, transport oraz unieszkodliwienie). Finansowanie nie obejmuje kosztów związanych z zakupem i montażem nowego pokrycia dachowego.
Wniosek na udział w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest należy złożyć we właściwej Gminie ze względu na położenie nieruchomości, na formularzu stanowiącym załącznik do Regulaminu – Załącznik nr 1.
W związku z ograniczoną liczbą środków planowanych na realizację niniejszego zadania dopuszcza się możliwość niezrealizowania wszystkich wniosków. O zakwalifikowaniu się do projektu decyduje kolejność składania wniosków.
Termin składania wniosków do urzędów gmin do 31 marca 2024 r.
Planowany termin realizacji zadania MAJ-SIERPIEŃ 2024 r.
Wnioski można pobrać z poniższych linków:
https://bip.um.krotoszyn.pl/a,94343,wniosek-o-odbior-odpadow-zawierajacych-azbest.html